راب کروک به عنوان معاون ارشد شرکت اینتل قرار بود که در نطق اصلی کنفرانس برگزار شده در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2017 باشد، اما جایی برای حضور او باقی نماند. در عوض، شرکت اینتل برای اولین بار از دامنه‌ی گسترده‌ای از محصولات خود مانند پردازنده‌های جدید Core i9 و سیستم‌های ماژولار کوچک‌تر از یک درایو هارد دیسک قابل حمل پرده برداری کرد. جالب‌ترین بخش نطق اصلی برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی حافظه‌های ذخیره‌سازی، مربوط به حافظه‌های اس‌اس‌دی آپتِین (Optane) بود. زومیت را همراهی کنید.

از مدت‌ها پیش شایعه شده بود که درایو اس‌اس‌دی Optane جدید اینتل تحت عنوان 900p و در محدوده‌ی ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۵۰ گیگابایتی تا ۱.۵ ترابایتی عرضه خواهد شد. چندی پیش شرکت اینتل درباره‌ی درایو SSD آپتین خود با چندین عضو از مطبوعات گفتگو کرد اما هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات عملکرد آن به حضار اهل رسانه نداد. در دورهمی مطبوعاتی یاد شده صرفا می‌توانستیم چندین دمو از نحوه‌ی اجرا و انجام عملیات درایو Optane را مشاهده کرده و به عملکرد جالب توجهی که یک گام فراتر از حافظه‌های فلش ناند (NAND) است، پی ببریم. حافظه‌ی اس‌اس‌دی Optane جدید اینتل از طریق کاهش زمان تاخیر بارگذاری و اجرا شدن تمامی نرم‌افزارها، به کسب تجربه‌ی کاربری سریع‌تر در رایانه نیرو ببخشد.

این اولین بار است که شرکت اینتل در حضور عموم مردم درباره‌ی حافظه‌ی اس‌اس‌دی Optane جدید خود سخن می‌گوید. شرکت اینتل در جریان کنفرانس خود دو کامپیوتر را برای بارگذاری و اجرای یک بازی رایانه‌ای یکسان آنلاین، آماده کرده بود. به طوری که یکی از رایانه‌ها مجهز به هارد دیسک و شتاب دهنده‌ی Optane بود و دیگری فقط از یک درایو دیسک سخت (HDD) بهره می‌برد. در رویارویی دو کامپیوتر یاد شده، رایانه‌ی مجهز به حافظه‌ی Optane در زمان حدود ۱۹ ثانیه بارگذاری بازی رایانه‌ای را به اتمام رسانده و اجرای آن را شروع کرد. اما بارگذاری و شروع اجرای بازی رایانه‌ای در کامپیوتری که فقط دارای یک درایو هارد دیسک بود، حدود ۴۶ ثانیه طول کشید. بنابراین نتیجه کاملا مشخص است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

76 − = 72