مانی که شما جسمی را با استفاده از پرینترهای سه بعدی خلق می کنید، آن جسم کاملاً ثابت باقی مانده و دیگر قادر به تغییر آن نخواهید بود اما اخیراً محققان دانشگاه MIT به موفقیت هایی دست یافته اند که ممکن است این رویه را تغییر دهد.

دانشمندان مؤسسه فناوری ماساچوست توانسته اند روشی را توسعه دهند که به موجب آن قادر به تغییر شکل پلیمرها خواهید بود و همچنین می توانید اجسام جدید را با اشیایی که پیش از این ساخته اید، ترکیب کنید.

به گفته محققان نکته اساسی برای رسیدن به این موفقیت، استفاده از پلیمرهای «زنده» است که در صورت قرارگیری در معرض نور LED آبی تغییر شکل داده و به شما امکان تغییر مشخصات ظاهری خود را می دهد.

شما می توانید با استفاده قابلیت مذکور اشیاء را به هم جوش دهید، قسمتی از آن را جدا کنید و یا حتی مقاوت در برابر آن را تغییر دهید.

گفتنی است که روش مذکور با وجود تمام مزایا، لازم است تا در فضایی عاری از اکسیژن انجام شود و بنابراین در پرینترهای سه بعدی خانگی کاربردی نخواهد بود.

محققان وعده داده اند کاتالیزورهای دیگری را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند تا شاید بتوانند نتایج مشابهی در حضور اکسیژن کسب کنند. اگر روش مورد اشاره با موفقیت عرضه شود شما قادر خواهید بود تا نقص های مدل های تولیدی خود را برطرف کنید و یا تکه های جدید به آنها بیفزایید، بدون آنکه مجبور باشید از نو کل مدل را پرینت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28 − 21 =